dijous, 3 de juliol del 2008

Jo em vesteixo quatribarrat!

El passat diumenge 29 de Juny d'enguany la selecció del país veí, estat on "convivim", va guanyar l'Eurocopa de futbol. No entraré en valoracions esportives no em veig amb cor de jutjar no sóc imparcial i per tant prefereixo mantenir-me al marge. Ara bé, em sembla patètica l'actuació d'alguns ajuntaments com el meu posant pantalles gegants per als aficionats, no és vergonyós que es destini part de l'erari públic per a una qüestió que només afecta a alguns? Per què quan la selecció catalana juga els seus partits no es promociona, perquè els ajuntaments catalans s'obcequen a demostrar la seva espanyolitat i no promocionen el que són realment, catalans?

N'estic cansat d'Espanya i d'aquells que es dediquen a intentar trepitjar la cultura catalana, avui és l'esport, ahir va ser un manifest per la llengua espanyola (per cert l'única llengua comú que tenim a Catalunya és el català, comuna i autòctona). Jo demano un pas endavant, demano que els catalans fem servir la nostra veu per apagar qualsevol mena d'atac al que som de facto. Ningú no té dret a demanar-nos canviar la nostra llengua, ningú ens pot imposar que ens emocionem amb una selecció nacional que no és la nostra i que a més és la culpable de que nosaltres no podem disputar competicions internacionals, no ens conformarem amb un torneig de nacions sense estat, és un primer pas però jo vull que Catalunya tingui les mateixes possibilitats que qualsevol selecció europea a conseguir l'Eurocopa o fins i tot un Mundial!!

Envejo el sistema que fan a la Gran Bretanya respectant les nacions i donant-li la possiblitat de tenir la seva selecció nacional pròpia reconeguda oficialment de manera internacional.

Espero que la propera Eurocopa, Catalunya hi jugui i pugui fer un bon paper!